Beretninger

Fiskehistorier fra Team ØRNEN.
49 beretninger i databasen!
Nyt fra Sportsfiskeren.dk
Geddefredningen i ferskvand er overstået, pighvarrene søger mod land, og hornfiskene indtager de danske kyster. Her guider vi dig til en masse fiskemuligheder, du kan kaste dig over i denne måned.
I de senere år er regler for hjemtagning af laks ved trollingfiskeri i Østersøen blevet skærpet, og en del laks skal derfor genudsættes. De svenske myndigheder har fået produceret en video, der giver gode råd om håndteringen af laksen ved genudsætningen. …
Årets sommernummer er på trapperne og lander i postkasser og butikker fra tirsdag den 7. maj, men medlemmer kan allerede nu læse magasinet online. I Sportsfiskeren 2 kan du blandt andet læse om bindetips til havørreder i åen, historien om en vaskeægte kys…
Nyt fra Fisk og Fri
5. maj 2024
- Jeg har i går været på fisketur ved Dons søerne i Kolding, fortæller Sebastian Klinge på 16 år fra Kolding Sportsfiskerforening. - Missionen var at få min makker fra Haderslev til at fange sin første gedde. - Vi startede ud med, at han fik en gedde omtr…
4. maj 2024
Fynboerne John Andersen og Morten Tukær drog forleden til vestkysten ved Nymindegab for at fiske efter pighvar, og det kom de ikke til at fortryde. - Vi har aldrig fanget pighvar før, så det blev vildt. Og der var oven i købet god plads, hvor vi fiskede m…
4. maj 2024
- Forleden valgte jeg at tage på geddetur lige efter skole, fortæller Mathias Staberg fra Jans Lystfiskershops Junior Proteam. - Der skete ikke det store, men efter at have kastet en masse vand af med min Rapala Super Shadow Rap Glide 45g i en skallefarve…
3. maj 2024
Hornfiskene er ankommet og mange steder i stort antal, så hvad kan være mere oplagt end at tage en hyggelig tur efter musikål med familie eller venner her i weekenden? Hornfisken kan fanges på alle metoder fra spin og flue til medefiskeri – både med bomba…
3. maj 2024
- Fiskeriet efter de flade har været forrygende det sidste stykke tid, fortæller Martin Hubert fra Spar Lystfiskeri, der har bådene Fyrholm, Øby, Skipper, Arresø, Sværd og Havstrygeren. – Faktisk er fiskeriet så godt lige nu, at jeg vil sige, at jeg sjæld…